Rabu, 19 Jun 2013

-    AKU-

~  HAMIDAH BINTI MOHAMAD AZIZ
~  25 TAHUN
~  25 OKTOBER 1985 *
~ SCORPIO *



KARAKTER BULAN OKTOBER
* Suka b’bual ~ a’ah kdg2 xsedar masa dh berlalu
* Suka org yg sayang pdnya ~ sayang kat org 2 balik
* Suka ambil jln tengah ~ xbetul.nnt kene langgar
* Sgt menawan & sopan santun ~ tau2  je
* K’cantikn luar & dalam ~ Nampak ek?
* x pandai b’bohong & b’pura2 ~ betul! Mmg xpandai
* Mudah rasa simpati, baik & mementingn kawan ~ yeker???
* Sentiasa b’kawan ~ tapi nape rasa mcm xde kawan??
* Hatinya mudah t’usik ttpi merajuknya x lama ~ setuju sgt!!
* Cepat marah ~ eh, bukan lambat ker??
* Mcm pentingn diri sendiri ~ mcm jer… tp xkan?
* xmenolong org kecuali diminta ~ silalah mintak tolong kt saya…plsss
* Suka melihat dari p’spektifnya sendiri ~ mmmm…..jap nk tgk jap
* x suka terima pandangan org lain ~ mmg xsuka klu pandangan serong!!!
* Emosi yg mudah terusik ~ klu time ‘period’ mmg lah normal
* Suka b’angan & pandai b’cakap ~ mungkin kottt hehehe
* Emosi yg kelam kabut ~ Oooo xtau plak???
* Daya firasat yg sgt kuat (terutamanya perempuan) ~ saya perempuan!!!
* Suka melancong, bidang sastera & seni ~ suka3x
* Pengasih, penyayang & lemah lembut ~ xyah lah sebut kt sini…malu * Romantik dlm percintaan ~ hrmmm….
* Mudah terusik hati & cemburu ~ kate perempuan…haruslah…
* Ambil berat ttg org lain ~ xjgk sbb tgh nk kurangkn berat badan
* Suka kegiatan luar ~ patutlah skrg ni asyk keluar jerrrr
* org yg adil ~ kene jd hakim baru blh tau * Boros & mudah d’pengaruhi p’sekitaran ~ so jgnlah buat pencemaran pd p’sekitaran* Mudah patah semangat ~ xpe pasni sambung balik…

  

  

                                                                             








 


Isnin, 27 September 2010

Mukadimah.....

Disebalik kedinginan hujan yang menyimbah bumi petang-petang begini tetiba jer dpt 'seru' untuk create blog sendiri..entahlah, dengan kesibukan kerja yang tak kan pernah berhenti terfikir maka terilhamlah 'wahyu' untuk meluahkan apa saja yang terlintas di benak fikiran (berangan mungkin) dalam bentuk penulisan ...Mungkin juga disebabkan bila membaca blog member2 yang bebas bercerita pasal kehidupan, impian, harapan dan apa saja yang boleh diterjemahkan melalui ayat atau kata-kata ...kekadang seronok juga bila merasai perasaan yang cuba untuk disampaikan..namun kekadang bila terlalu bebas bercerita tanpa memikirkan perasaan orang lain adakalanya turut melahirkan rasa kecewa, marah,benci dsb..bila emosi mula menguasai diri maka akan lahirlah segala ketidak puasan itu...Apapun pendapat setiap insan adalah berbeza..Jadi ada mata pandang, ada telinga dengar, ada mulut diam, ada akal silalah pakai..(66,)

Salam mukadimah 
Amieeow